Начало » Файлове » Учебни материали » Есета |
Файлове в категорията: 64 Показани материали: 37-48 |
Страници: « 1 2 3 4 5 6 » |
Сортирай по: Дата · Име · Рейтинг · Коментари · Downloads · Прегледи
Всички материали в раздела са достъпни само за регистрирани потребители. Регистрацията е безплатна. Свалянето на материалите е безплатно. |
Колко прост, и в същото време колко сложен може да бъде светът! Милиони
хора работя и живеят със собствена цел, за да могат да си осигурят нещо
по-добро. Всеки човек се цели към нещо, някои го постигат, други – не,
понякога целият им живот преминава в това. На пръв поглед – просто, все
едно и също. |
Съвременният човек- роботизиран и
лишен от ценности продукт на собствената си епоха. Звучи песимистично, нали?
Много са онези, които считат, че именно човечеството е причината за разрухата и
щетите, които околната среда претърпява. Вредна ли е човешката дейност за природата
или съвременният хомо сапиенс все още може да си послужи с оправданието на
несъвършено произведение на природната живителна сила, която загива в нозете на
своето сътворение? Възможно ли е да бъде ограничена деструктивната намеса на
„варварската маймуна”, претендираща да носи названието „човек”? |
1.Идеята за глобалност. Маршал Маклуън го
използва още пре 1962 г. в смисъл,че електронните медии превръщат света в
"глобално село”.Но за глобалност и глобализация започва да се говори особено
интензивно едва към края на 80-те години на ΧΧ век. Рухването на Берлинската
стена като символ на разпада на противостоящите си политически, идеалогически е
военно "западен” блок допринася съществено за публичното утвърждаване на идеята
за глобалност. |
Националните граници са нашият човешки път към себепознание и познание
чрез вглеждане в родовата памет.Но модерното време на глобалните
технологии все повече ни изправя пред въпроса не стават ли те ненужно
старомодни и имат ли бъдеще? |
Замисляли ли сте се някога за природата и за това каква част от нашия
живот е тя? Или по-скоро замисляли ли сте се за това каква част сме ние
от природата? Осъзнавате ли, че заобикалящото ни природно разнообразие
заема огромна част от ежедневието ни, а за сметка на това ние, хората,
сме една прашинка от необятния космос? |
Да направиш добре някому съвсем не е лесно, като че ли да
направиш истинско добре е по-трудно, отколкото зло.. |
Понякога се питам защо любовта на
Ромео и Жулиета е толкова силна, че умират един за друг.И защо циганчето Цветан
и хубавата Маги легнаха върху релсите на влака? Опитвам се да си ги
представя….щастливо женени с деца. Дали тогава щяха да са същите? Въпросът ме
вълнува, а отговорът, който си давам, е чисто теоретичен. |
Уважение – дума, използвана в контекста на етикет
и етикеция, деликатност към чувствата и личното пространство на другия, мерило
за чест и достойнство, преклонение към нечии заслуги или дума, превърнала се в
нарицателно за авторитет… Уважението е всичко това, но неговите измерения далеч
не се изчерпват само с тези проявления. По-важните въпроси, които си задаваме,
са възпитава ли се то или е вътрешен изблик, дали можем ли да му дадем точна
дефиниция или трябва да го изпитаме. |
Повестта е история на една лична драма, двойно
рамкирана от картините на две войни. Като своеобразно мото, вплетено вътре в
самото повествование, се откроява афористичното прозрение на автора: „Няма нищо
по-тягостно от повторението на миналото.” Защото Емилиян Станев във връзката
война – човек акцентира многовариантната повторяемост на страданието,
индивидуално и колективно. Войната го интересува не с политическата си същност,
а с психологическите житейски рефлексии. |
Дава ли ни контактът с реалния свят нещо, което
липсва във виртуалната реалност? Разбира се че реалния свят не дава безброй
неща, които витруалният не, и не би могъл при никакъв случай. Контактът с
реалния свят е нещо истинско, до което можеш да се докоснеш, да опиташ, да
разбереш, докато другото е извън пределите на материалното и реалното. То се
намира в едно друго пространство, в което хиляди хора блуждаят ежедневно, всеки
търсейки нещо. |
Литературните трудове на Иван
Вазов, пропити с безмерна обич и преклонение пред Родината, са се превърнали в
символ на българската идентичност във всички нейни измерения. В много от тях
обаче с огорчение и тъга писателят отразява кризата на следосвобожденска
България – народът не може да свикне с промените, свободата е по-скоро
физическа, отколкото духовна, приема се с безразличие и радушност. |
Отношенията между две отделни
държави се наричат външна политика. Но на дали връзката между България и Русия
може да бъде просто политика. Отношенията на две толкова близки и в същото
време толкова приличащи си една на друга държави никога не остава само на
политическо ниво.Не напразно сме се наричали и още се наричаме братски
народи.Православни християни и в същото време славяни, ние винаги сме виждали в
руския народ един своеобразен огледален образ на нашата идентичност. |