четвъртък, 16.5.2024
Начало » Материали

Total entries in catalog: 137
Показани материали: 65-80
Страници: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Понятието психична функция е познато още от времето на немския психо-физиолог Вилхелм Вундт, в своите анализи той разглежда психичната функция като основа на културното развитие на човека. Но той не обръща внимание на разслояването на това културно развитие.

Психология | Прегледи: 1227 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

Психологичния анализ на категорията психологична философия включва три стани на психичния акт:
 
 - познавателна;
 - свойствено-качествена;
 - субектна;
 
Психологичните преживявания всъщност са конструктор който обхваща и трите страни на психологичния акт. Като психичен феномен преживяванията са свойство или качество на психичната дейност на човека.
Психология | Прегледи: 964 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

В Психологията е прието вниманието да се дефинира като психичен феномен на съсредоточаване на познавателната дейност към заобикалящите го предмети и явления от природната и обществената действителност. Като психичен феномен вниманието е еднакво присъщо както на човека така и на висшите животни, следователно вниманието има двойнствена природа, то възниква като елементарна психична функция и тук то е общо за човека и животните, но в човека при специфичните условия на неговото психично развитие вниманието придобива формата на висша психична функция.

Психология | Прегледи: 1388 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

Познавателната активност на човека и особено на учащите се не е постоянна величина. Взаимодействието на човека с предметите и явленията в действителността е понятие, което се влияе от различните външни и вътрешни фактори. Една от характеристиките на познавателната активност на човека е и в това, че в нейния обсег не може да попадне всичко, и то с еднакъв успех на разбиране, ориентиране, овладяване. Този факт има особено значение за учебната дейност.

Психология | Прегледи: 973 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

Психичната активност на човека към заобикалящата го природа и обществена действителност предполага насочване към значимите за него предмети и явления с оглед на тяхното познаване и овладяване. Такъв именно психичен феномен на насочване на психичната активност на индивида към заобикалящата го действителност в общата психология се означава с понятието интерес.

Психология | Прегледи: 1207 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

Проблемът з управлението в обществената дейност и в научното познание се свързват с възникването и утвърждаването на кибернетиката в началото на 50-те години. Както е известно създателят на тази научна дейност е Норберт Винер. В края на 40 –те началото на 50-те години създава таи дейност- кибернетика- наука за управление на висшите животни и човека. Винер заимства за името кибернетика от гръцки киберност-кормило(като държи кормилото- управлява). На тази основа кибернетиката става синоним на управлението в техническата дейност, а след това и в обществената дейност.

Психология | Прегледи: 1181 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

Психичната активност на човека се осъществява от психичните процеси, заедно и с усещането, възприятието, представата, мисленето, в психичната активност на човека влиза и въображението. В общата психология въображението се дефинира като психичен процес на отражение на природната и обществена действителност на човека и само на човека посредством психични образи, които възникват в неговото съзнание върху основата на свързването или на съчетанието на наличните сетивни и обобщени образи. Такива психични образи се наричат фантазни образи, а психичната ориентация посредством тези образи е известна фантазна ориентация.

Психология | Прегледи: 956 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

В общата психология понятието способност се дефинира като психично качество или свойство на личността, което изразява определена степен на успех в овладяването и осъществяването на определена дейност. Разбирано като степен на успех, понятието способност изразява една от най-деликатните области от психичната активност на човека – неговите възможности да овладява и да осъществява една дейност.

Психология | Прегледи: 1027 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-12 | Коментари (0)

Психичното развитие на човека включва и два феномена:навици и привички. Те са свързани с цялостното психично развитие на човека но са обвързани с познавателната дейност и процеси на човека, а така също и с личностните висши психични функции. В Психологията навиците се дефинират като автоматизирани действия, това значи че психичните основи на навиците са действията или съзнателните целенасочени психични актове. Психологическият анализ показва че навиците са продукт от процеса на овладяването на предметните действия, затова целият процес на формиране на навиците трябва да се отнесе към процеса на изграждане на предметните действия. В сложното поведение на човека има два вида навици:двигателни и умствени, и двата произлизат от адекватните предметни действия. Установено е че една група предметни действия в процеса на обработване се превръща в двигателни навици, а друга се превръща в умствени навици, и двата вида са автоматизирани предметни действия. Учебната дейност в крайна сметка включва процесите на формиране на двигателните и умствените навици.
Психология | Прегледи: 1017 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

Понятието човек се отнася преди всичко до биологичните науки и най-вече в антропологията. В тези науки човекът се разглежда като особен биологичен вид със собствена история на възникване, развитие и съществуване.

Най-отдалечени от първи прадеди на човешкия род се смята вида автралопитек. Те са няколко последователни поколения автралопитеци, чието съществуване като връх се достига от неандерталския човек, а от него, вече много по-късно, се оформя разумния човек хомосапиенс. Освен в биологичните науки човекът като живо същество е предмет на анализ и в други научни области – социология, психология, литература и т.н.

Психология | Прегледи: 2229 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

След построяването на ориентировъчната част на предметните действия управлението на учебната дейност се насочва към изпълнителната и контролираща част на предметните действия необходимото психологично условие за този преход се отнася до 2 неща:

Психология | Прегледи: 818 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

В психологическия анализ на категорията дейност, беше установено, че многообразието на различните видове дейности възниква от спецификата на техния предмет. По този именно признак, наречен предмет се е обособила и осъществила и до ден днешен учебната дейност. Оттук следва, че става дума за обществен тип дейност, чийто предмет е въвеждане на младите поколения в продуктите на обществено-историческата дейност чрез разпредметяване и ориентиране. С този си предмет учебната дейност е специфична в цялото многообразие на дейностите, но като вид обществена дейност учебната дейност снема в себе си всички характеристика на тази категория. Особеното е в спецификата на тези характеристика, за разлика от всички други дейности. Оттук следва, че учебната дейност е преди всичко предметна дейност.
Психология | Прегледи: 1134 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

Категорията дейност е предмет на анализ на историята, литературата, изкуството, педагогиката и други. Свое място в категорията дейност има и психологията. Анализът показва че психичното отражение се осъществява като особен вид активност на индивида към заобикалящата го действителност. Всеки поведенчески акт е също най- активно взаимодействие на индивида с заобикалящата го действителност. Затова психологичното отражение посредством мозъка. Всъщност се осъществява като процес на активно взаимодействие на индивида с предметите, с явленията, с нещата.
Психология | Прегледи: 716 | предназначение: студенти | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

Хан Аспарух (681-700/701)

 Хан Аспарух е третият син на хан Кубрат. Той е основател и първи владетел на Дунавска България. Управлява страната от основаването й през 681 до 700. През 680, бягайки от хазарите, се установява с войските си в областта Онгъла установява военен съюз с няколко славянски племена срещу Византия. Появата на прабългарите на север от Стара планина е посрещнато враждебно от Византия. Но едва през 680, след като Константин ІV Погонат отблъсква заплаха от арабска инвазия на изток, се поставя началото на поход срещу прабългарите. Аспарух решава да изчака действията на противника и се затваря в крепоста Онгъла.
История | Прегледи: 1716 | предназначение: ученици | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

Политическата криза се изостря след излизането на България от Първата световна война.Отстъпващите войски вдигат бунт и обявяват република.На 29 септември 1918г.  правителството на Ал.Малинов подписва премирие м/у България и антантата в Солун и съглашенските армии окупират страната.Под натиска на кабинета и на политическите партии на 3 октомври 1918г. Цар Фердинанд абдикира и престолът е зает от цар Борис III.
История | Прегледи: 1491 | предназначение: студенти / ученици | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

  Договорът от Букурещ се сключва, за да сложи край на междуособиците на Балканите след  Балканските войни от 1912-1913 г. Самите войни  "дават име” на  региона, определен като "барутен погреб”,  заплашващ мира на континента. От гледна точка на България, Балканските войни са свързани със стремежа за обединение на българските земи, със силата на българското оръжие, но и с първата национална катастрофа, последвала от Букурещкия договор и силно неизгодните условия по него.
История | Прегледи: 1076 | предназначение: студенти / ученици | Добавено от: ucoz | Дата: 2010-10-08 | Коментари (0)

1-16 17-32 33-48 49-64 65-80 81-96 97-112 113-128 129-137