понеделник, 20.5.2024
Начало » Файлове » Учебни материали » Курсови работи

"Тенденции в маркетинга, предизвикани от технологичното развитие в други области" -курсова работа
2010-11-10, 11:57 PM
1. Тенденции в маркетинга, предизвикани от технологичното развитие в други области

Най-голям интерес в тази група представляват трите основни тенденции, свързани с развитието на информационните технологии:
•  Маркетинговите/компютърните бази данни, позволяващи сегментиране и таргетиране по индивидуални клиенти;
•  Електронната търговия;
•  Глобалният индивидуален маркетинг в двете му измерения: (1) търсене на маркетингова и пазарна информация и (2) маркетинг на индивида/фирмата в глобалната пазарна среда.
 
2. IT възможностите и маркетинговите база данни (МБД)

Съчетаването на техническите възможности на съвременните компютри и системите за картови разплащания направи създаването и използването на големи маркетингови бази данни по силите на всяка, дори и най-малката фирма. Достатъчно е да се посочи, че цената на 80 GB твърд диск (събира огромен обем информация) е под 120 лв., а софтуерът за създаване и поддържане на клиентски бази данни ACCESS на Microsoft Office, е част от стандартния офис пакет, т. е. той е практически безплатен за фирмата. От маркетингова гледна точка това технологично развитие доведе до истинска революция. В практически план сега проблемът не е дали да се сегментира пазара (има ли данни, по кои характеристики и т. н.), а дали да се използват макросегменти или да се премине към типично микросегментиране и таргетиране - днес всеки клиент би могъл да бъде отделен сегмент, за който да се разработва отделен маркетинг микс. Важно е да се отбележи, че освен посочените предимства използването на своя МБД е многократно по-евтино, отколкото възлагането на съответното маркетинг изследване на външна маркетингова фирма. Това ще доведе (за щастие много фирми все още не разполагат с добре подготвени кадри или още не са се усетили) до сериозно намаляване на интереса към определени маркетингови услуги.

*Забележка: можете да изтеглите пълната курсова работа от съответния линк
Категория: Курсови работи | Добавено от: ucoz | Тагове: предизвикани от технологичното разв, Тенденции в маркетинга

Сподели с приятели:
Прегледи: 670 | Сваляне: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Брой коментари: 0
Само регистрирани потребители могат да публикуват коментари
[ Регистрация | Вход ]