Организация и технология на дейността на търговска верига Билла - курсова работа
2010-11-11, 0:20 AM
КУРСОВА РАБОТА Организация и технология на дейността на търговска верига Билла
Глава І. Теория и методология на хипермаркетите
1. Същност и значение на хипермаркетите Хипермаркетите имат следните важни характеристики:
Търговската им площ е 5 500 – 20 000 м3;
Продават широк асортимент от стоки, достигащ до 20000-30000 разновидности, който бързо се обновява и се състои от хранителни и масово търсени нехранителни стоки – облекла, домакински уреди, мебели, играчки;
Работят на принципа на търговия на дребно на самообслужване;
Извършват се складови продажби, както и отстъпки при покупка на по-големи количества;
Заплащането става на общ касов възел при изхода от търговската зала;
Те са притежание предимно на търговски компании с вериги от супермаркети и хипермаркети или на компании за търговия на едро и търговия на дребно;
В такива големи магазини се организира продажбата на кулинарна продукция, кафе, печени изделия собствени производство, тестени изделия и още много други стоки. Факторите, които стимулират развитието на хипермаркетите са:
разширяване асортимента на предлаганите стоки и увеличаване на размерите на покупките на населението;
увеличаване на времето, необходимо за правене на покупки и принудата да се търсят пътища за неговото намаляване чрез закупуването на всичко ежедневно необходимо на едно място, със самообслужване, купуване на големи количества, но по-рядко /през няколко дена/;
научно-техническият прогрес и прилагането му при обслужването на клиентите в големите магазини и особено в хипермаркетите;
възможността за съхранение на продуктите за по-продължително време поради развитието на хладилната техника;
и др.
*Забележка: можете да изтеглите пълната курсова работа от съответния линк